درباره پرسیران

در حال حاضر شرکت پرسي‌ايران‌گاز در طرح شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌هاي نفتي مايع و CNG تحت نشان تجاري پرسيران به‌عنوان سازمان داراي سابقه اجرايي با پشتوانه 60 سال تجربه در امر سوخت‌رساني و يکي از پرامتياز ترين برندهاي عرضه سوخت فرآورده‌هاي نفتي در ارزيابي شده از سوي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، قصد دارد با ارائه خدمات مطلوب درعرصه ديگري از سوخت‌رساني به هموطنان عزيز ايران اسلامي افتخار آفريني کند. اين شرکت به‌عنوان يکي از شرکت‌هاي برند سراسري، دارای دفاتر نمايندگي در تمامي استان‌هاي کشور است و با شبکه مويرگي عامليت توزيع در سراسر ايران و نيروي انساني توانمند و مجرب آمادگي دارد با انتقال تجارب خود به زنجيره تأمين سوخت فرآورده‌هاي نفتي با تأکيد بر ارتقاء خدمات، افزايش سطح ايمني و رضايت مشتريان نوآوري نويني در اين عرصه به ارمغان بياورد.

هدف و چشم انداز اصلی طرح برندسازی جایگاه های سوخت ارتقای رفاه مشتریان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان با مدیریت موثر بخش خصوصی در فرآیند خرید ، دریافت ، حمل ، توزیع و نظارت بر عرضه سوخت و کاهش نقش دولت در تصدیگری توزیع فرآورده های نفتی به منظور ارائه خدمات برتر به مشتریان است. شناسایی خدمات مورد نیاز مشتریان و ارائه راه حلی عملی برای پاسخگویی به این نیازها، یکی از مهمترین عواملی است که تحقق اهداف ذکر شده در طرح برندسازی را ممکن می نماید.

 

بیانیه ارزش های پرسیران

 

پرسیران، ارزش های خود را براساس تعهدی شفاف برای درست عمل کردن بنیاان نهااده است.

از این رو ارزش های اساسی پرسیران عبارت است از:

- تکریم به همه ذینفعان

- صداقت و درستی در ایفای خدمات

- ارزش آفرینی برای همکاران خانواده بزرگ پرسی ایران گاز

- ارزش آفرینی برای شرکت های گروه خانواده بزرگ تاپیکو و شستا

- شرایط کار ایمن

- رشد و توسعه استعدادهای سازمانی

-رعایت اخلاق مداری، کرامت و فرهنگ انسانی


استراتژی 2 پرسیران

 


" صنایع بالادستی مدرن؛
صنایع پائین دستی سودآور
و
آمادگی برای فردا "




بیانیه مأموریت  پرسیران


رعایت مسئولانه ایمنی و اصول اخلاقی در جهت تأمین، حمل، نگهداشت، توزیع و فروش به موقع

و مطلوب فرآورده های نفتی در پهنه جغرافیایی ایران اسلامی، با تأکید بر استفاده از فناوری های

نوین در بستر مدیریت دانش، به منظور جلب حداکثری اعتماد مشتریان و سهامداران.

 

 

بیانیه چشم انداز  برند پرسیران

 

 

" بزرگترین شرکت پخش فرآورده های

نفتی در ایران از طریق توسعه زنجیره

ارزش و گذار از یک شرکت زنجیره ای

توزیع سوخت به یک شرکت خوشنام

تأمین و توزیع سوخت فرآورده های

نفتی در سطح کشور با نگاهی به عرصه

بین المللی و تأکید ویژه بر فناوری،اعتماد

مشتریان و رضایت سهامداران "

 

 


بیانیه مأموریت  پرسیران
رعایت مسئولانه ایمنی و اصول اخلاقی در جهت تأمین، حمل، نگهداشت، توزیع و فروش به موقع و مطلوب فرآورده های نفتی در پهنه جغرافیایی ایران اسلامی، با تأکید بر استفاده از فناوری های نوین در بستر مدیریت دانش، به منظور جلب حداکثری اعتماد مشتریان و سهامداران.

بیانیه چشم انداز  برند پرسیران



" بزرگترین شرکت پخش فرآورده های نفتی در ایران از طریق توسعه زنجیره ارزش و گذار از یک شرکت زنجیره ای توزیع سوخت به یک شرکت خوشنام تأمین و توزیع سوخت فرآورده های نفتی در سطح کشور با نگاهی به عرصه بین المللی و تأکید ویژه بر فناوری،اعتماد مشتریان و رضایت سهامداران "




اهداف کیفی  پرسیران


یافته های پژوهشی در خصوص اهدف کیفی سازمان های پیشرو نشان می دهد،اهداف یك
سازمان زیرمجموعه ای از شاخص های درونی و محیطی یك سازمان با وضعیت و مقدار متغیر در
طول دوره برنامه ریزی می باشد. از این رو اهداف پرسیران عبارت است از:
1- توسعه کمی و کیفی و تنوع در جایگاه های عرضه سوخت و خدمات ارائه شده در آنها
2- افزایش سهولت دسترسی و رضایت مندی مشتریان
3- افزایش توان رقابت پذیری پرسیران در میان سایر رقبا
4- افزایش سود حاصل از فروش سوخت و افزایش رضایت سهامداران



 

در بررسی های میدانی به عمل آمده مهمترین خدمات قابل عرضة تاثیر گذار بر رضایت مشتری عبارتند از تنوع و کیفیت فرآورده، خدمات عرضه، بهداشت محیط و ایمنی (HSE)، خدمات جایگاه  و هر یک از این عوامل دارای زیر شاخص هایی نیز می باشند. در واقع موارد مطروحه نیازهایی هستند که مشتریان حاضرند در برابر ارزش و منفعتی که کسب می کنند هزینه بپردازند و پاسخگویی به نیازهای فوق منجر به خلق مزیت رقابتی برای شرکت برند و ترجیح آن بر رقبا توسط مشتری خواهد گردید. معیار مقایسه بین شرکتهای برند تفاوت آنان در تامین نیازهای مشتریان و تحقق ماموریت مورد انتظار از آنان می باشد.

  امکانات و توانمندی‌های عملیاتی پرسیران          

  پرسیران از معدود برندهای داري تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري منحصر به فرد در سطح کشور است که به‌عنوان مزيت‌هاي  رقابتي، می‌توان به بخشي از امکانات و توانمندی‌های آن به شرح ذيل کرد:   1. شرکت حمل‌ونقل سراسری پرسی‌گاز شرکت حمل‌ونقل سراسری پرسي‌گاز (سهامي خاص) به‌عنوان يکي از 16 شرکت توانمند در سطح کشور

2. تجربه اداره جايگاه‌هاي سوخت (بنزين و گازمايع) بيش از 10 سال تجربه مديريت جايگاه‌هاي عرضه سوخت

3. ناوگان عظيم حمل‌ونقل زميني و ريلي بيش از 400 کشنده جاده پيما 

4. بيش از 5000 نفر نيروي انساني                                                  رسمي، قرارداري و پيمانکاري

5. شرکت پشتيباني و خدمات مهندسي پرسي‌ايران‌گاز  برای احداث، تعميرات و نگهداري جايگاه‌ها

6. سيستم رديابي و مديريت ناوگان تحت وب برای کنترل و نظارت بر ناوگان حمل با استفاده از بسترGPS  در سطح کل کشور

7. سامانه نظارت سراسري(مانيتورينگ کشوري)

پياده سازي سامانه مانيتورينگ کشوري  نظارت آنلاين  بر جايگاه‌هاي کل کشور

8. شرکت هاي تابعه و دفاتر نمايندگي در سطح کشور

تعریف شرکت صاحب صلاحیت یا برند: شرکت برند شرکتی است که با تحت پوشش قرار دادن و یا احداث مجموعه ایی از جایگاه های عرضه سوخت نسبت به خرید و حمل سوخت از محل انبارهای اصلی شرکت ملی پخش و توزیع به موقع آن به جایگاه های تحت پوشش اقدام نموده و مسئولیت کمیت و کفیت فرآورده های نفتی عرضه شده در جایگاه های تحت پوشش خود را به عهده داشته و ماموریت آن عرضه پایدار و پیوسته بنزین با کیفیت بالا و قیمت منطقی  برای مصرف کنندگان نهایی، ارائه خدمات مورد نیاز وسائط نقلیه و ایجاد محیط کاری حرفه ای و امن برای کارکنان سازمان خود و جایگاه های تحت پوشش است.

 

منافع جايگاه‌داران تحت پوشش پرسيران

- تحت پوشش قرار گرفتن در خانواده عظيم سازمان تأمين اجتماعي. - تأمين سوخت از پالايشگاه هاي تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي. نظير پالايشگاه ستاره خليج فارس، لاوان، نفت آناهيتا و.... - خريد و تأمين به موقع سوخت جايگاه هاي تحت پوشش به هر مقدار مورد نیاز (سرمایه و نقدینگی جایگاه‌دار درگیر خرید فرآورده نخواهد شد). - تضمين کنترل کيفي سوخت فرآورده هاي نفتي. -واريز به موقع کارمزد جايگاه داران و پیمانکاران حمل (2 مرتبه در هر ماه). - هم افزايي با شرکت هاي توليد کننده روغن وابسته به خانواده تأمين اجتماعي نظير شرکت نفت ايرانول - اجراي ديسپچينگ از مبادي تأمين تا جايگاه و کنترل سوخت جايگاه ها -کاليبراسيون نازلها - ارائه لباس متحد الشکل به کارکنان شاغل در جايگاه هاي تحت پوشش - ارائه محصولات مرتبط در جايگاه ها  -  در اختيار قرار دادن سيستم هاي نرم افزاري مورد نياز  - بازسازي و نوسازي جايگاه هاي مورد نياز منطبق بر آخرين استانداردهاي روز - آموزش براي پرسنل شاغل در جايگاه  - ارتقاء ضريب ايمني جايگاه هاي تحت پوشش  - مشارکت دوسويه در کليه فرآيند هاي مرتبط با توسعه و ارتقاء جايگاه  - ارائه طرح‌های درآمدزایی جانبی در جایگاه‌ها / تبلیغات برندهای ملی/ ایجاد کسب و کارهای همگن.